Még néhány év, és semmi nem lesz ugyanolyan, mint régen.
A Balaton funkcionális térségének komplex közlekedésfejlesztési koncepciójának elkészítésére írt ki nyílt tendert a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. Jó bonyolultan hangzik, de a lényeg, hogy minden megváltozik: a felhívás a Közbeszerzési Értesítőben jelent meg.
A pályázati kiírás kiemeli, hogy a koncepció készítése során a folyamatban lévő és a megvalósítani tervezett fejlesztéseket és azok hatását is figyelembe kell venni. Ezt követően példálózva felsorolja az ajánlatkérő, hogy mire gondol.
A vasúti fejlesztések között szerepel például a Szabadbattyán-Tapolca-Keszthely vonal szűk keresztmetszetének a kiváltása, a vonal villamosítása és a központi forgalomirányítás kiépítése. Az első ütembe a Szabadbattyán-Balatonfüred közötti szakasz tartozik.
A déli parton Lepsénytől Balatonszentgyörgyig a korszerűsítés nagyrészt elkészült, itt a kiegészítő munkákra kell koncentrálni. Javítani kell a Fonyód-Kaposvár vasútvonal állapotán. A listán szerepel a balatoni vasútállomások korszerűsítése is, a MÁV START pedig 9 motorvonatot vásárol.
A közúti fejlesztések körébe tartozik a Zalaegerszeget - Keszthelyen át - az M7-es autópályával összekötő R76-os jelű gyorsút megépítése. A kerékpáros fejlesztések része a balatoni bringakör bezárása, a Budapest-Balaton kerékpárút megépítése és egy kerékpáros kölcsönzőrendszer létrehozása. Ezekről már régóta beszélnek, de a megvalósítási szándék még mindig komolynak tűnik.
A légi közlekedés kapcsán feladat a Hévíz-Balaton Airport légijárat-forgalmának növelése és a kapcsolódó Sármellék-Zalavári iparterületek fejlesztése. A vízi közlekedés fejlesztésébe tartozik a sokat emlegetett Badacsony és Fonyód közötti kompjárat megvalósítása, valamint a BAHART Zrt. kikötőfejlesztései.
Szerintetek mivel kéne kezdeni?
(via napi)
Tihanytól Keszthelyig, Füredtől Szigligetig lesz minden, ami jó. Vagyis amire lehetett pályázni. tovább