2018. 10. 19. Nándor

A lassú futás előnyei

2017. december 13. 13:53 - 575 Team
A lassú futás előnyei

Vitathatatlan, hogy a kenyai hosszútávfutók a világ leggyorsabb futói közé tartoznak. Mégsem futnak mindig gyorsan.

Sőt, igazából az edzéseik elég nagy részét könnyű tempóban teljesítik. Amikor edzőtáborokban együtt edzenek, sokszor úgy tűnik, mintha alig mozognának. Az a törekvés, hogy lassan fussanak, nem ismeretlen az elit hosszútávfutók között, ugyanakkor a korosztályos amatőr versenyzők között ez teljesen másként néz ki a legtöbbször. Ők, mivel jóval kevesebb időt tudnak az edzéseikre fordítani, úgy gondolják, hogy az a kevesebb jobb, ha erősebb, így a lassabb futásaik is viszonylag gyorsak arányaikban. Az a nézet, hogy a lassú futásnak semmilyen hatása, előnye nincs, nem követendő. Javítja az állóképességet, növeli a zsírégető kapacitásunkat (magyarul fogyaszt), és az aktív regeneráció egyik legjobb formája. Cloudflow_mens_2016_gallery_3_1920x1280

Mennyire lassú a lassú? Többek szerint a megfelelően lassú tempó, leginkább a jóleső bemelegítő tempóhoz hasonlít. Ez pulzusban olyan 25-el alacsonyabb, mint az anaerob küszöbünk. Ebben a zónában még bőven oxigéndús környezetben működnek az izmaink, és az energiaforrásunkat is jórészt a zsírok alkotják. Lance Watson, a Lifesport Coaching társalapítója szerint az alábbi 5 megkülönböztetett esetben kifejezetten ajánlott a lassú futás:

  1. Regeneráló futások alkalmával: ezek azok a futásaink, amik egy erősebb, vagy időben hosszabb futóedzést követnek. Ilyenkor a korábbi edzés során ért stresszt próbáljuk aktív formában kiregenerálódni.
  2. Töltelék futások: sokan úgy vannak vele, hogy ezek a futások csak az időt rabolják, így teljesen el is hagyják őket. Watson szerint, minél gyakrabban, és rendszeresebben végzünk egy edzésfélét, annál jobban fogja azt szervezetünk tolerálni. Természetesen ezek az aerob „pluszmunkák” jó, ha minél kevesebb stresszel járnak.
  3. „B terv” edzések: vannak olyan napok, amikor a szervezetünk valamiért nem áll készen az aznapra kiírt keményebb edzésre, és ezt már az edzés elején tudtunkra adja. Ilyen esetekben inkább fussunk egy lazább, jólesőt, minthogy az egész edzést, úgy ahogy kihagyjuk.
  4. Hosszú kombinált edzések: ez főleg triatlonosoknál lehet érdekes, de hosszabb távokra készülő futók is alkalmazhatják. Ilyenkor egy hosszú (2-4 órás) kerékpáros edzés utáni hosszú futó edzést (1,5-2 óra) érdemes ebben a zónában végezni. A fő cél itt, hogy szoktassuk a szervezetünket az érzéshez, mit jelent több órán keresztül talpon lenni, és folyamatosan mozogni.
  5. Sérülésből való visszatéréskor: alakulhat úgy a felkészülésünk, hogy hosszabb-rövidebb időre meg kell szakítsuk valamilyen sérülésből kifolyólag. Az ilyen kihagyások után fokozottan kell figyelni arra, hogy vissza ne sérüljünk. Ehhez nagyon jó módszer a lassabb tempójú futás, amikor is a minket érő stresszhatások jóval alacsonyabbak, mint gyorsabb futásnál. Sérülés után a lassabb tempó mellett először a mennyiséget kell okosan emelni, majd ha teljesen tünetmentesek vagyunk, utána kezdődhet a tempó növelés.

Fontos tehát, hogy merjünk lassan futni. Egy lassabban lefutott edzés is sokkal többet ér, mint egy le nem futott edzés.

Még nem vettél ajándékot? Itt egy tuti-tipp, ajándékozz nevezést! Minden infót megtalálsz, ha ide kattintasz.

 

 

Izgulhatnak a vízibiciklizők, szigorítás jöhet a Balatonnál

Több kérdésben is a jogi háttér vizsgálatát kezdeményezte a Balaton Fejlesztési Tanács.


5.000 Ft v. 10.000 Ft-os garantált 575 Factory kupon az első 3 napon nevezőknek

Akik az első 3 napon neveznek, garantált ajándékot kapnak


Adót fizettetnének azokkal, akiknek a háza a Balaton-parton van, és élvezik a panorámát

Akinek az ingatlana a Balatonig ér, és élvezi a balatoni panorámát, az fizessen több helyi adót!


Nevezés tudnivalók

2018. október 15. 20:42 - 575
Nevezés tudnivalók

Fontos információk - klikkelj!


A regisztráció folyamata a 2019-es versenyre

2018. október 15. 20:09 - 575
A regisztráció folyamata a 2019-es versenyre

Kövesd útmutatásunkat és nem fogsz elakadni


Lefújták a nagy balatoni közlekedésfejlesztést, az indoklás kissé bicskanyitogató

Visszavonta a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. a Balaton fejlesztésére kiírt közbeszerzést.


Hawaii 2. rész, Pajor Gábor első napjai

2018. október 12. 20:16 - Pajor Gábor
Hawaii 2. rész, Pajor Gábor első napjai

Konáról jelentkezünk


Valami olyat akarnak építeni a Balatonnál, ami egymillió embert vonzana

Régi gondolat, hogy kellene valami nagy attrakció a Balaton-régióba. tovább

Flander Marci jelenti Hawaiiról

2018. október 11. 20:33 - Flander Marci
Flander Marci jelenti Hawaiiról

beszámoló az első napokról


Ez most az egyik legszebb kert a Balaton mellett - fotók

2018. október 10. 10:44 - I love Balaton
Ez most az egyik legszebb kert a Balaton mellett - fotók

Huszonharmadik alkalommal rendezték meg a Virágos Balatonfüredért versenyt.


Training for Keszthely

2018. október 9. 10:37 - 575
Training for Keszthely

Training for Keszhely