2019. 02. 19. Zsuzsanna

Futás előtt: egyek, ne egyek, mit egyek?

2018. március 9. 11:37 - Tamás Rita
Futás előtt: egyek, ne egyek, mit egyek?

Sokaknak probléma, hogy mit egyenek, mielőtt elmennek futni, főleg azokál okoz gondot, akik a korán reggeli edzést választják.

Akadnak olyanok, akik képtelenek a reggeli ébredés után egy falatot is leküzdeni magukba, sőt, ha mégis megpróbálják, rosszul lesznek és futás során is kerülheti őket a hányinger. Nos, számukra is van egy-két jó tippünk, de azok számára biztos, akik egyszerűen csak tanácstalanok.
 
Nacik1_shop575
Szuper dögös futónacik az 575 Shopban 
 
Nyilvánvalóan nem mindegy, hogy milyen távot futsz, ha két órához közelít az edzésed ideje, vagy annál is több lesz, akkor futás közben is kell frissíteni, de az majd egy másik írás témája lesz. Egyelőre maradjunk a futás előtti étkezésnél.
 
Annak, akinek nagyon nem megy a reggeli elfogyasztása, ajánlatos gyümölcsturmixszal próbálkoznia. Én magam minden reggelt banánturmixszal kezdek, rizstejjel készítem el az italt, mert a tehéntejre allergiás vagyok és a szokásos napi kollagénadagomat is ebbe a turmixba rakom bele. Aki bírja a tejet, az használhat azt is, sőt, egy kis joghurtot is kanalazhat a reggeli italába. A banán ebben az esetben azért tökéletes megoldás, mert igen egyszerű szénhidrátforrás, ráadásul természetes is, éppen megfelelő energiával látja el a szervezetet a reggeli mozgáshoz, káliumtartalma pedig az idegrendszer és a szív működését segíti. Ha csak banánt fogyasztasz, legalább fél óra teljen el a futás és az étkezés között, ha turmixot iszol, a folyékony állaga miatt valamivel több.
 
Bananturmix
 
 A futás előtti étkezések alapelvei egyébként a következők: 
 
1. Üres gyomorral, vagyis tápanyagok feltöltése nélkül nem ajánlatos futni.
2. Futás előtt alacsony rost-, zsír- és fehérjetartalmú ételt fogyassz, ezek lassabban emészthetők (a rost egyáltalán nem), több időt töltenek a gyomorban, kellemetlen érzést okoznak.
3. Legyen a futás előtti étkezésed szénhidrátban gazdag. A folyadék is fontos, dehidratáltan ne menj el futni!
4. A szénhidrát, amit ilyenkor fogyasztasz, legyen közepes és alacsony glikémiás indexű, a magas GI-s táplálékok hamar megemelik a vércukorszintedet és ugyanilyen gyorsan vissza is esik a vércukorszint, ami rosszulléthez, teljesítményeséshez vezethet.
5. Ha nem reggel edzel, azt az elvet kövesd, hogy vagy a normál étkezéseid közé iktasd be a futást, akkor a főétkezésed tartalmazzon fehérjét, zöldséget, szénhidrátot és zsírt, mint normálisan – hiszen itt több idő telik majd el az étkezés és a futás között –, vagy kifejezetten a futás előtt iktass be egy plusz étkezést, itt kövesd azt az elvet, hogy legalább fél óra teljen el az étkezés és a futás között, a kosztod ekkor könnyen emészthető legyen (2-es pont).
6. Edzések előtt kísérletezhetsz, verseny előtt soha, olyankor a jól bevált módszer szerint étkezz!
 
Fb_coverhez_es_web_fejlechez
 2018. június 9., 20.40 - 575 Sunset Run, légy részese egy szuper hangulatú versenynek, bővebb infó itt
 
 
Mik közül választhatsz? 
 
1. Banánturmix tejjel, gabonatejjel, joghurttal
2. Banán joghurttal, túróval, pár szem olajos maggal
3. Zabpehely tejjel, joghurttal/banánnal, almával, bogyós gyümölccsel
4. Zabkása reszelt almával, banánnal
(A zabnál meg kell említenem, hogy nagyon sokakat puffaszt, ezt verseny előtt mindenképpen le kell tesztelni)
5. 1-2 szelet teljes kiőrlésű kenyér mézzel, lekvárral, mogyoróvajjal, tojással vagy sovány sonkával
 
Bízom benne, hogy hasznos volt a cikk és segíett megoldani a dilemmád :-)
 

Íme a 2019-es SUNSET RUN 14 km választható pro futótrikói

2019. február 6. 17:00 - I love Balaton
Íme a 2019-es SUNSET RUN 14 km választható pro futótrikói

Mind a 8 felső összesítve ebben az írásban


Regisztráció & Nevezés a 2019-es Sunset Run-ra

Olvass és tudj meg mindent


Ha egyedül tervezed meg a futásaidat, akkor ezekre figyelj! #trainingforkeszthely

Fokozatosság, technika, képesség fejlesztés, nyújtás, figyelj az edzéseid jellegére!


Mi túl hideg már a kinti futáshoz?

2019. január 30. 18:08 - Flander Marci
Mi túl hideg már a kinti futáshoz?

Természetesen ez a kérdés is nagyban emberfüggő.


Mi a regeneráló futások tényleges haszna?

2019. január 25. 09:14 - Flander Marci
Mi a regeneráló futások tényleges haszna?

Széles körben elfogadott, hogy a regeneráló futások célja, hogy megkönnyítsék a felépülést.


Teknőc

2019. január 17. 11:02 - Kuttor Csaba
Teknőc

A teknőc az mi?


Mi a regeneráló futások tényleges haszna?

2019. január 12. 14:45 - Flander Marci
Mi a regeneráló futások tényleges haszna?

Széles körben elfogadott, hogy a regeneráló futások célja, hogy megkönnyítsék a felépülést az őket m


Hogyan „éljük” túl az előttünk álló ünnepi időszakot?

A karácsonyi időszak a családé, az ünnepi hangulaté, az ínycsiklandozó finomságoké, és a pihenésé. Egy átlagos embernél... tovább

A magyar triatlon jövőjéért csoport

2018. december 9. 14:55 - Kristóf Róbert
A magyar triatlon jövőjéért csoport

Transparens munkacsoport


Döntés az Országos Bajnokságokról

2018. november 15. 17:07 - 575
Döntés az Országos Bajnokságokról

2019 évi Országos Bajnokságok


Megmutatták, milyen lesz a felújított füredi ófalu, neked is tetszeni fog

A Kossuth utca - Alsó köz - Segesdi utca - Somogyi utca körbehatárolta terület újul meg.