2018. 11. 15. Albert, Lipót

Hawaii 2. rész, Pajor Gábor első napjai

2018. október 12. 20:16 - Pajor Gábor

Szeptember 6-a szombathajnal 4 óra. az autóba bepakolva indulunk a repérre. Eljött ez a nap is. Az Ironman világbajnokság helyszínére utazunk az ismeretlenbe. Az ismeretlenbe amiről gyermekkorom óta álmodoztam, hogy majd egyszer eljuthatok. Az ismeretlenbe, egy Ironman versenyre, amit korábban még soha nem csináltam. Ott, Hawaii-on lehet majd az első, a triatlon fellegvárában. Hihetetlen, még feldolgozni is nehéz.

Nehéz feldolgozni is a nettó 25 óra utazást Budapest – Amsterdam - Los Angeles – Kona között hát még az utolsó szakaszt a célegyenest azt a 6 órát, amin a légitársaság utaskísérői mintha egy Ironman célegyenesében lennének bolyongnak fel s alá azt sem tudva mi micsoda. Kissé ijesztő, de már anniyra fáradtak vagyunk, hogy nem törődünk vele, ahogy azzal a ténnyel sem, hogy hat óra alatt egy pohár vízzel és sós pereccel kell beérnünk 12000m magasságban.
Végre Landolunk. ALOHA fogadnak a helyiek, és a cuki kis buszpályaudvar méretű reptéren 15 perc alatt a bringámat is megkapom azzl a közel 30 versenyzővel, aki ezzel a járattal érkezett a szigetre.
Gyorsan felvesszük a bérelt autót, és indulunk a szállás felé. Klassz a hely, de most semmi más nem érdekel minket a korom sötétben, csak hogy 48 órányi alvatlanság után, végre este 10kor ágyba kerüljünk.

Vasárnap

Egy remek 5 órás alvás után helyi idő szerint hajnal fél4kor már  a kv-t főzzük. még mindig korom sötét van így rejtve marad előttünk a hely ahova érkeztünk. Egészen 6 óráig kell várnunk, amikor hirtelen kivilágosodik… Csodálatos… Egy golf pálya kellős közepén van a resort amiben szállást foglaltunk.  Festői.
Elindulunk felfedezni a közeli helyeket, megnézzük a versenyközpontot ahol már sokan úsznak , többek közt Michel Vesterby. Végigmegyünk az Ali’i drive-on és megállunk egy kis strandnál ahol aztán a hullámokon lovagolunk és törjük össze magunkat ahogy a tenger fenekéhez vág minket egy-egy nagyobb. Bevásárlás még  program, a klasszikus megalomán amerikai bevásárlóközpontban. Semmi sincs amit megszoktunk, de minden van… minden édes, minden cukros, minden második vásárló az ironman-re érkezett

Hétfő

Hasonlóan a tegnapi naphoz újabb 4órás kelés kv készülődés, és indulás kirándulni. Hatalmas élmény egy helyi zöldségesnél ( nagyon ritka az ilyesmi errefelé) akkora showt kapunk az általa kínált potékákból, hogy csak pislogunk. Kostóltat és szemet gyönyörködtet ahogy a portékáról beszél. Nincs nálunk sok kp így egy nagyobb méretű kókuszban egyezünk ki a műsor végeztével, melynek vízét szívószállal szürcsüljük. Hihetelen ahogy a sűrű zöld növényzetet átmenet nélkül a kopár, megszilárdult, valamely korábbi vulkán kitörésnek emléket hagyó szilárd lávafolyam váltja. Ezismétlődik  számtalanszor míg elérjük a célunkat. Black Sand Beach. Fantasztikus ócenpart, fekete homokkal, megszámlálhatatlanul sok teknőssel a parton és a vízben is. Azért a fekete homok egy idő után elég nyomasztó.Hazafelé vesszük az irányt, mert este még ki kell mennem Flander Marciék elé a reptérre. Megvannak, jól vannak, fáradtak, lefekszünk

Kedd

Most már Marcival a fedélzeten, készülünk a regeli úszásra. Haladunk végig Az Ali’i-n az öbölhöz hogy ússzunk 40 percet. Megszámlálhatatlanul sok versenyző fut az Alin és hasonlóan sok ember van már az öbölben reggel 7kor.  Felvesszük az 575Factory-tól kapott egyedi mezünket. Bámulnak az emberek. Óriási sikere van a meznek. Engem ráz a hideg az izgalomtól hogy abban az öbölben azon a pályán úszhatok amiben, ahol mindneki akiket korábban még sopronban Maróti Vili német nyelvű Triathlete magazinjában láthattam, olvashattam. Natasha Badman(6x-os IM világbajnok) is velünk úszik. Libabőr…

A 2000m végeztével átöltözünk a lábunk közé kapjuk a bringákat és indulunk egy 2órás tekerésre a pályán. 4perc élvezet jut ebben a műfajban majd hatalmas defekt. Marcit elengedem, nem akadályozom az edzésben, én idegesen sétálok hazafelé. Belebotlok egy bringaboltba az út szélén, hálát adok az Istennek, hogy ilyen van. Miután elmondom, hogy mi a helyzet, mosolyogva megnyugtatnak, hogy minden rendben lesz, déli 12 óra után jöhetek átvenni a bringámat. 150 dolláromba kerül ez a defekt, de ennél nagyobb örömmel talán a nevezési díjat fizettem csak ki.
Délután nemzetek felvonulása szakadó esőben. Szelfi Jan Frodenóval aki idén nem versenyez, így a német csapatot kísérte felszabadult idejében.

!!! Hogy élte meg Flander Marci az első napokat azt itt tudod elolvasni !!!

Megmutatták, milyen lesz a felújított füredi ófalu, neked is tetszeni fog

A Kossuth utca - Alsó köz - Segesdi utca - Somogyi utca körbehatárolta terület újul meg.

Kezdődik az egyik legmenőbb balatoni fesztivál

2018. november 12. 09:35 - I love Balaton

Tihanyban évszázados hagyományt elevenítenek fel.

Elképesztő fotó bizonyítja: a Balaton közepén van a Föld széle

A Balaton az egész univerzum alfája és ómegája.

Milliókat költenek a balatoni parti sétányokra és parkokra

A strandfejlesztésekre igényelhető támogatások után újabb pályázati lehetőséget kaptak a települések

Dávid fogta ki a Balaton rekordpontyát, nemcsak a súlya, a hossza is letaglózó

Sosem fogtak még akkora pontyot hivatalosan a Balatonnál, mint a napokban.

575 Factory nevezés kupon beváltása november 4-10 között

5.000 Ft v. 10.000 Ft-os vásárlási utalvány felhasználása

Új völgyhíd épül a Balaton mellett, itt húzzák fel

2018. október 31. 07:48 - I love Balaton

Lesz rajta hely a gyalogosoknak és bicikliseknek is.

Ez maga a csoda: szivárvány jelent meg a Balaton közepén, videóra vették az egészet

A balatoni viharjelzési szezon utolsó hetében az időjárás látványos szivárvánnyal búcsúzott a nyári félévtől. tovább

Amit most átadtak a Balaton mellett, az világszinten is egyedülálló, és megmentheti a Földet

A sekély vízben zajló élet megfigyelésére alkalmas kültéri tartályok jelentek meg Tihanyban.

40 év álmai – avagy Ironman Világbajnokság 2018

2018. október 22. 10:16 - Flander Marci

Flander Marci jelenti Hawaiiról

Elköltenek egy rakás pénzt Füred óvárosára, szebb lesz, mint valaha

Jövő ősszel megkezdődhet Balatonfüreden az óvárosi rész megújítása.