2018. 04. 22. Csilla

Minden a feje tetejére állhat az idei Kékszalagon

2016. július 13. 14:03 - I love Balaton
Minden a feje tetejére állhat az idei Kékszalagon

Átrendezheti a 48. Kékszalag mezőnyét a csütörtökre előrejelzett erős, viharos szél.

Kékszalag-rajtok 2008-2015 - nézd meg itt!

FRISSÍTÉS csütörtök 9.00: A rossz időjárás miatt a várt 600 helyett 485 hajó indul a 48. Kékszalag Erste World Nagydíjon, a szerda esti vihar komoly károkat okozott több vitorlásban. A kora reggeli nevezési adatok szerint a Black Jack, amelyet az olimpiai érmes, többszörös világbajnok német Roland Gäbler kormányzott volna, nincs az indulók közt, ott lesznek viszont az Extreme 40-esek, Józsa Márton Fifty-Fiftyje, Vándor Róberték RSM-DTM Hungary GC32-ese, valamint Litkey Farkas DC 35-öse ezúttal Festipay néven.

Nagyon izgalmas Kékszalag előtt áll a hazai vitorlásmezőny, az időjárás miatt bármi megtörténhet csütörtökön. A szervezők szerint amióta a katamaránok uralják a mezőnyt, nem volt még példa olyan erősségű szélre, mint amit a meteorológusok jeleztek.

Az Országos Meteorológiai Szolgálat szerint ugyanis a verseny teljes idején erős (45-55 km/h-s), helyenként viharos erejű (60-75 km/h-s) északnyugati szél várható.

A katamaránok a gyenge és közepes erősségű szélben teljesítenek igazán jól, az erős szél akár a klasszikus, tradicionális egytestű hajóknak vagy a nehezebb katamaránoknak is kedvezhet, ha tudnak alkalmazkodni az időjáráshoz.
    
Az esélyesek között van Józsa Márton hajója, a kétszeres győztes és rekordtartó Fifty-Fifty. A teljesen magyar tervezésű és kivitelű vitorlás két, a katamarántestekre állított árboccal vitorlázik. 2012-ben gyenge szélben döntötte meg a Nemere II. 57 éves időrekordját, jelenleg 7 óra 13 perc 57 másodperccel tartja a Kékszalag-csúcsot. A hajónak a mérsékelt vagy közepes szél lehet a legideálisabb.


    
Az erős szél kedvez a Vándor Róbert irányította RSM-DTM Hungary GC32 típusú szárnyalásra képes uszonnyal hajózó katamaránnak, amellyel a Kenese-Keszthely rekordot is elhódították. Van erős szélre rövidebb, gyenge szélre hosszabb árbocuk, és képesek tartósan a víz felett reptetni a hajót, ha erős a szél.


    
A 11-szeres Kékszalag-győztes Litkey Farkas a Genfi-tó sikertípusával, az Artemis nevű Décision 35-ös többtestű hajóval indul, mely szinte minden időjárási körülmények között, így gyenge és erős szélben is jó teljesítményre képes. A csapatot tavaly egy szerencsétlen árboctörés hátráltatta a felkészülésben, idén legnagyobb ellenfelük a Fifty-Fifty lehet.


    
Két Ventilo 28-as is az esélyesek között szerepel, a korábban Geminiként, újabban Rapidophenként versenyző hajót az egyik legtapasztaltabb magyar katamarános, Várady-Szabó János kormányozza, de a rövidebb vízvonalú kisebb hajónak inkább csak nagyon gyenge szélben lehetne esélye a nagyobb többtestűekkel szemben. A másik Ventilo 28-as, a 2010-es győztes NaturAqua, mely a 2014-es versenyen a Siófok-Keszthely távot erős szélben is a leggyorsabban teljesítette.
    
Két Exterme 40 típusú katamarán is magyar tulajdonba került a közelmúltban és a nagy szélben sebességfölényüket érvényesíteni tudó vitorlások tavasszal Kaiser Kristóf, illetve Rauschenberger Miklós kormányzásával nagyot versenyeztek.


    
Az egytestű hajók közt nagy harc várható a két balatoni Libera, a Raffica és a Principessa, illetve az átalakított, felújított, kikönnyített, sokszoros győztes Lisa között. Nem szabad leírni ezeket a típusokat sem, hiszen 2014-ben a Raffica Libera is megdöntötte a Nemere-rekordot. Az SL 33-asok közül a Team Black Jackre és az Orange-utanra kell figyelni, utóbbinak a neve FHB Bank lett a versenyre.


    
A szervezők szerdán mindenkit figyelmezettek: a várható erős szél miatt csak azok vágjanak neki a mintegy 155 kilométeres távnak a 48. Kékszalag Erste World Nagydíjon, akik erre felkészültek mind személyes képességeiket, mind hajójuk műszaki állapotát tekintve.     
    
Európa legnagyobb tókerülő versenye csütörtökön reggel kilenc órakor kezdődik Balatonfüreden. A versenyen együtt rajtolnak a hagyományos, egytestű hajók és a két- vagy háromtestű high-tech vitorlások, a profi csapatok és a családi vitorlázók. A cél a Balaton körülvitorlázása a legrövidebb úton a 155 kilométeres Balatonfüred-Balatonkenese-Siófok-Tihany-Keszthely-Tihany-Balatonfüred pálya teljesítésével, kikötés és külső segítség igénybevétele nélkül, maximum 48 óra alatt. Az eredményhirdetést a balatonfüredi Gyógy téren tartják szombaton este hat órától.

Viharjelzőt telepítenek a Balaton közepére, nem is egyet

2018. április 20. 09:56 - I love Balaton
Viharjelzőt telepítenek a Balaton közepére, nem is egyet

Kiderült az is, mivel működnek majd az új állomások.


Ha 7k távra nevezel, ilyen felső lesz a rajtcsomagodban!

Kattints a részletekért!


Nagyon jó hírünk van, ha a Balatonnál akarsz most ingatlant eladni, de nagyon rossz, ha venni szeretnél

Megőrült a balatoni piac, erre lehet most számítani.


Teljesen átszabnák a Balaton környékét, hatalmas változások jöhetnek

Még néhány év, és semmi nem lesz ugyanolyan, mint régen.


Gyere el a nyár futóversenyére!

2018. április 13. 10:56 - 575 Team
Gyere el a nyár futóversenyére!

575 Sunset Run - fuss velünk!


Megkegyelmeznek a Balatonnak, befejezik a víz leengedését

2018. április 13. 09:27 - I love Balaton
Megkegyelmeznek a Balatonnak, befejezik a víz leengedését

Véget értek a csapadékos napok, erre reagálni kellett.


7 nyíltvízi úszáshoz kapcsolódó mítosz, és cáfolatuk

2018. április 12. 09:44 - Flander Marci
7 nyíltvízi úszáshoz kapcsolódó mítosz, és cáfolatuk

Hasznos, ha ezeket is tudod


Minden, amit a pulzuszónákról tudni kell!

2018. április 11. 14:55 - Tamás Rita
Minden, amit a pulzuszónákról tudni kell!

Sokan hiszik azt, hogy akkor edzenek jól, ha minden futás során szanaszét szakadnak, ömlik róluk a víz, kapkodják a levegőt és vörös fejjel, az ájulás szélén fejezik be a tréninget. tovább

Több milliárd forintot szórnak szét a Balaton-felvidéken, itt lesznek fejlesztések

Tihanytól Keszthelyig, Füredtől Szigligetig lesz minden, ami jó. Vagyis amire lehetett pályázni.


Olyan szép lesz Balatonfüred új központja, hogy rá sem ismersz majd

Nagyon sok pénzt költenek az egyik városrészre.


Felújították az ország egyik legocsmányabb vasútállomását, ami véletlenül pont a Balatonnál volt

Átadták a megújult balatonfőkajári vasútállomást, ami úgy kellett már, mint egy falat kenyér.