A vágányzár június 16-án véget ér, nyárra ideiglenesen forgalomba helyezik a 2018-ig felújítás alatt álló dél-balatoni vasútvonalat Szántód-Kőröshegy-Balatonszentgyörgy, és Fonyód-Kaposvár között.
A Szántód-Kőröshegy-Balatonszentgyörgy, illetve Fonyód-Kaposvár közötti, 53-53 kilométeres szakaszok felújítása 73 milliárd forintba kerül, amelyet 85 százalékban uniós, 15 százalékban hazai forrásból fedeznek. (A már elkészült Lepsény-Szántód szakasz 30 milliárd forintba került.)
A vasútfejlesztés, amelyre ötven éve nem volt példa, 2017 őszétől tovább folytatódik az említett szakaszokon újabb vágányzár elrendelése mellett, a végleges átadás 2018 őszén várható.
A kiegészítő munkálatok nyáron is zajlanak, de ez a biztonságos vonatközlekedést nem befolyásolja. Szántód-Kőröshegy-Balatonfenyves között már az új vasúti pályán lehet közlekedni, a Balatonfenyves-Balatonszentgyörgy közötti szakasz 2017 őszétől újul meg.
A fejlesztések eredményeként újabb 10 perccel rövidül a menetidő a főváros és Keszthely között, Kaposvárról Fonyódra pedig a korábbi 75-80 perc helyett 55 percig tart majd az út. A fejlesztések végére Keszthely 2,5 óra alatt, Nagykanizsa 3 óra alatt lesz elérhető vonattal. Ez utóbbi egyórás menetidő-rövidülést jelent a fejlesztések előtti időszakhoz képest.
Az új magasperonoknak köszönhetően kényelmesebbé, az átépülő közúti és gyalogos átkelők megépülését követően biztonságosabbá válik a közlekedés. A rugalmas rezgéscsillapító sínágyazat és a zajvédő falak megépítése után csökken a zajterhelés, javul a környékbeliek életminősége. A forgalom elindításáig Balatonfenyves alsó, Balatonmáriafürdő alsó, valamint Balatonberény és Fonyód megállóhelyek kivételével befejezik az új magasperonok építését.
Szántód-Kőröshegy-Fonyód között is befejezik a zajárnyékoló falak és a rugalmas sínágyazású szakaszok építését, a fennmaradó szakaszon ősztől építik ki a zajvédelmi létesítményeket. Fonyód és Bélatelep között megépült az új hullámtörő, ami a jövőben megóvja a dél-balatoni vasútforgalmat a tó erodáló hatásától.
A menetrend szerinti vasúti forgalom megindulása előtt próbamenetek közlekedésére kell számítani, ami alatt biztosítják a közúti útátjárókat.
A Balaton körüli MÁV-állomások korszerűsítése külön beruházásban valósulhat meg a jövőben, amelynek zajlik már az előkészítése. Tervezik, és már a forrás egy része is biztosított, hogy az észak-balatoni vasútvonalon is megkezdődjön egy, a dél-balatonihoz hasonló léptékű fejlesztés, ami villamosítást és lényeges komfortosítást jelent majd.
Ha még nem most vasárnap éjfélig nagyon megéri, mert mindenki aki vasárnap éjfélig benevez, kap egy 575 Factory vásárlási utalványt.Aki november 5 éjfélig nevezett már megkapta a regisztrációkor. tovább