Szeptemberben forgatták le a „Mesterek mestere” című, svéd valóságshow legújabb évadját a Balatonnál, amely akár többszörösére is növelheti nyáron az észak-európai régióból érkező turisták számát.
Egy hónapon keresztül forgatták a balatoni térségben annak a svéd valóságshow-nak a negyedik évadját, amely a Magyar Turizmus Zrt. és a Meter Film Television AB produkciós iroda közreműködésével jöhetett létre. A műsorban korábbi legendás bajnokok versengenek egymással az észak-európai térségből, akik közül a legjobb a játékok végén elnyeri a „Mästarnas mästare” (Mesterek mestere) címet. A hazánkban ismert valóságshow-kkal ellentétben itt a résztvevők összesen huszonegy sportág képviselői, akik korábban mindannyian nyertek aranyérmet valamilyen világversenyen, de már mind visszavonultak az aktív sporttól. Elég olyan legendákat megemlíteni, mint Jörgen Jönsson, a New York Islanders NHL-csapatának egykori jégkorongozója, Thomas Johansson, a kilenc ATP-tornán (köztük egy Roland Garros győzelem) diadalmaskodó egykori teniszező vagy az 1990-ben a világ legjobb kézilabdázójává választott Magnus Wislander, hiszen ezek a nevek önmagukért beszélnek…
Nem is meglepő, hogy az adás első három évadja norvég és svéd nézők százezreit vonzotta a képernyő elé, akik korábbi kedvenceikért szoríthattak a különböző játékos, de mégis embert próbáló feladatokban. Mivel a műsor vetítési időszaka a nyári főszezon elé esik, a verseny kiváltképp hatékony reklámmal szolgálhat a helyszínt biztosító ország turizmusa számára. Az első széria felvételeit Spanyolországban készítették, míg a harmadik évadot Ciprus egyik magával ragadó partvidékén vették fel, de a legérdekesebb turisztikai adatokat a második széria szolgáltatta. A Máltán forgatott epizódok levetítését követően szemmel láthatóan megnőtt az észak-európai térségből a szigetországba érkező vakációzók száma. Olyannyira sokan akartak Svédországból és Norvégiából Máltára utazni a 2009-es széria után, hogy meg kellett duplázni a sziget légi kapacitását, sőt a „Norwegian” légitársaság is változtatott korábbi szokásain, és a nagy érdeklődésre való tekintettel menetrend szerinti járatokat vezetett be Málta és Norvégia között.
Nem csak az a kilenc, egyórás televízióadás jelent komoly „reklámfelületet” a Balatonnak és egyben hazánknak, hanem az is, hogy a műsor vetítése alatt a helyi bulvárlapok is folyamatosan a versenyről, és annak helyszínéről cikkeznek. A korábbi évadok adatainak alapján jelenleg kevés olyan norvég illetve svéd polgár akad, akinek az elmúlt néhány hétben nem sikerült volna megismerkedni-e kellőképp a magyar tengerrel. Ez pedig nagyon fontos abból a szempontból, hogy az észak-európai térségben élők akármennyire is pozitív véleménnyel bírnak országunkat illetően, szinte semmiféle ismerettel nem rendelkeznek hazánk vakációzási lehetőségeivel kapcsolatban.
Szabó Ferenc
Ha még nem most vasárnap éjfélig nagyon megéri, mert mindenki aki vasárnap éjfélig benevez, kap egy 575 Factory vásárlási utalványt.Aki november 5 éjfélig nevezett már megkapta a regisztrációkor. tovább